سیستم گرمایش از کف ، قیمت اجرای گرمایش از کف

09121074065 شماره همراه
سیستم گرمایش از کف
گرمایش از کف یکی از روش‌های بهینه و نوین برای گرمایش کف خانه و ساختمان در زمستان است. سیستم گرمایش از کف (underfloor heating) به دلیل داشتن مزایای فراوان نسبت به رادیاتور و شوفاژ، روز به روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود.
با ما تهویه
با ما تهویه

سیستم گرمایش از کف چیست؟

در سیستم گرمایش از کف، گرما از طریق سطح زمین پخش می‌شود و زمانیکه روی زمین راه می‌روید، گرما را احساس می‌کنید. سیستم گرمایش از کف توسط رومیان باستان که مهندسان باهوشی بودند، ابداع شده است. در این نوع سیستم گرمایشی، تمام بخش‌های محیط از دمای یکسانی برخوردار هستند، چون که گرما از کل اتاق از سمت پایین به بالا منتقل می‌شود.
در این سیستم می توان ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به سایر تجهیزات در مصرف انرژی صرفه جويی کرده و نیز تا ارتفاع دو متری از سطح زمین را گرم کند. در محیط های بزرگ بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. وجود سقف های بسیار بلند در کارخانه ها، سیلوها و .. گرما را به دلیل این که هوای گرم سبک تر است بالا برده و هوای سرد پایین می ماند. این مشکل با سیستم گرمایش از کف حل خواهد شد زیرا گرما از کف وارد می شود و تا ارتفاع دو متر از کف را گرم می کند. بنابراین نیاز نیست از تجهیزات بیشتر برای گرم کردن استفاده کرد یا با پکیج و شوفاژ و … دمای محیط را بالا برد. در کنار صرفه جویی در انرژی در زمان اجرا، پیاده سازی و نگهداری نیز از سایر روش ها هزینه کمتری خواهد داشت.

با ما تهویه عرضه کننده انواع سیستم تهویه مطبوع در ایران. با ما تماس بگرید و از محصولات و خدمات ما بهره مند شوید.


قیمت راه اندازی سیستم گرمایش از کف چقدر است؟ 

آیا می‌توان قبل از راه اندازی گرمایش از کف از دستمزد و قیمت‌ها مطلع شد؟ آیا قبل از اجرای گرمایش از کف نیازی به بیعانه دادن هم هست؟ چرا باید از چندین نفر قیمت اجرای این نوع سیستم پرسید؟
این‌ها رایج ترین سوالاتی است که مشتریانی که خدمات راه اندازی گرمایش از کف را درخواست می‌دهند، می ‌پرسند.
برای راه اندازی و اجرای گرمایش از کف، متخصص باید قبل از هر چیز نقشه گرمایش از کف را تهیه و اندازه فاصله‌ها مخصوصا فاصله لوله گرمایش از کف را تنظیم کند. در صورتی که به بتن ریزی گرمایش از کف نیاز باشد، آن را حتما انجام دهد.
اگر قصد راه اندازی گرمایش از کف برای ساختمان خود دارید، اول با متخصصان با ما تهویه مشورت کنید و درباره قیمت انجام این کار برای ساختمان خود مطلع شوید.
هم اکنون با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

با سیستم VRF هم آشنا شوید.


عوامل تاثر گذار بر  قیمت و هزینه اجرا گرمایش از کف

  • مثلا از یک طرف اینکه ساختمان ویلایی باشد یا آپارتمانی، جنوبی باشد یا شمالی، تعداد و نوع درها و پنجره‌ها و عواملی از این دست بر روی طراحی سیستم و میزان مصرف لوله‌ها و... تاثیرگذارند که در نتیجه بر روی هزینه تمام شده نیز تاثیر دارد.
  • از طرفی دیگر برندها و قیمت‌های متفاوت مواد و متریال‌های مورد نیاز مثل نوع لوله‌ها، نوع ترموستات، شیر کلکتور، نوع عایق و...نیز هر یک تاثیر مستقیمی بر هزینه سیستم گرمایش از کف دارند.

می توان به این عوامل هم در قیمت نهایی گرمایش از کف اشاره داشت:

  •  نوع عایق مورد استفاده و ضخامت آن
  •  نوع لوله های مورد استفاده و برند و قیمت آن‌‌ها
  •   نوع و جنس و کیفیت تجهیزات مصرفی
  • موقعیت ساختمان
  •  نوع ترموستات
  •   نوع شیر کلکتور (دستی یا برقی)

 

هزینه سیستم گرمایش از کف

 

مزایای سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف دارای مزایای بسیاری است که می توان به موارد زیر اشاره داشت:

گرمای یکنواخت در تمام محیط

یکی از مزایای سیستم گرمایش از کف این است که در هر جای از محیط که باشید، گرمای یکسانی را تجربه خواهید کرد؛ برخلاف سیستم های گرمایشی دیگر مانند شومینه، بخاری و شوفاژ که فقط نزدیک آنها احساس گرما می‌کنیم و حدود ۷۰ درصد حرارت تولید شده، بالا رفته و دمای هوای پایین، مخصوصاً کف ساختمان به حداقل میرسد.


ثابت بودن حرارت 

به علت جرم بسیار پوشش کف ساختمان در صورت هر گونه قطع برق و یا عوامل دیگر که باعث توقف حرارت دهی مرکزی باشد ، مدت زمان سرد شدن آپارتمان بسیار طولانی تر از سایر روشها می باشد . در این سیستم ابتدا مدت زمانی طول می کشد تا کف زمین به درجه حرارت مطلوب برسد ، ولی پس از گرم شدن این حرارت به صورت با ثبات تری در طول مدت زمستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت .


 سبکی وزن ساختمان ، افزایش ارتفاع اتاقها

 بعلت استفاده از یک نوع لوله با سایز پائین و همچنین حذف عبور لوله های تاسیساتی از روی یکدیگر ( که عموما باعث بالا آمدن کف واحدها و پر کردن کف در زمان ساخت می شود ) ضخامت پوشش به مقدار زیادی کاهش می یابد. این امر ضمن کم کردن وزن ساختمان ( و در نتیجه استقامت بیشتر آن ) موجب افزایش ارتفاع سقف واحدها نیز می گردد.


بی سر و صدا بودن

 بی سرو صدا بودن هنگام کار کردن نیز یکی از کاربردی ترین مزایای سیستم گرمایش از کف می‌باشد. به این صورت که هنگام کار کردن سیستم هیچگونه صدای مانند صدای فن یا لرزش کانال یا صدای عبور آب از لوله ها شنیده نمی‎‌شود و از مزایای سیستم گرمایش از کف بشمار می‌رود.


گرمایش از کف و پارکت

یکی از کاربردی ترین مزایای سیستم گرمایش از کف این است که در سیستم گرمایش از کف، لوله های آب گرم از زیر کف عبور می‌کنند و می‌توان از هر نوع کفپوش سرامیکی، کفپوش سنگی و پارکت استفاده نمود و هنگام راه رفتن بر روی کفپوش، گرمایی متعادل را در کف احساس کنید. این مورد از مزایای سیستم گرمایش از کف بسیار مورد توجه قرار گرفته است.


طول عمر بالا

یکی از مهمترین مزایای سیستم گرمایش از کف این است که هزینه های تعمیر و نگهداری سیستم گرمایش از کف نسبت به سایر سیستم های گرمایشی بسیار پایین است، به این دلیل که گرمایش از کف، قطعات متحرک بسیار کمی دارد و در سیستم گرمایش از کف هیچگونه فن یا بادزن تعبیه نشده است که نیاز به تعویض داشته باشد و بطور کلی عمر بسیار طولانی آن، از مهمترین مزایای سیستم گرمایش از کف بشمار می‌رود.


صرفه جویی در مصرف سوخت

بعلت تماس مستقیم افراد با منبع گرمایش درجه حرارت اتاق در درجات پائین تری تنظیم می گردد. این امر موجب صرفه جویی ۲۵ الی ۴۰ درصد در مصرف سوخت خواهد شد .

آزادی عمل در دکوراسیون داخل منزل 

بعلت قرار گرفتن این سیستم در داخل کف زمین اثاثیه را میتوان در هر گوشه از ساختمان قرار داد . این امر بخصوص در واحدهای کوچکتر و اتاق خوابهای بافضای محدود ، ملموس تر خواهد بود .

 هوای پاکیزه تر و خشک نشدن هوا 

در سیستم رادیاتوری ، عموما هوای اتاق خشک می شود . در بسیاری از موارد با قرار دادن کتری آب به روی رادیاتور سعی در افزایش رطوبت اتاق می شود . این مشکل در سیستم گرمایش کفی نمودی نخواهد داشت.

  تمیزی دیوارها و اثاثیه منزل

بعلت سیکل گردش هوای داغ در زمان استفاده از رادیاتور عموما دیوارهای بالای رادیاتور بمرور زمان سیاه شده و دوده را بخود جذب می نماید . در سیستم گرمایش کفی جدید این مشکل برطرف شده و دیوارها و سایر لوازم در طول زمان سیاه نخواهد شد.
 

 افزایش ارزش منزل 

استفاده از سیستم گرمایش کفی ویرسبو موجب افزایش ارزش منازل می شود اگر چه نصب این سیستم از لحاظ هزینه تفاوت چندانی باسیستم حرارت بتوسط رادیاتورهای مرغوب ندارد ، ارزش افزوده آن برای ساختمان بسیار بیشتر خواهد بود .

معایب سیستم گرمایش از کف

یکی از معایب سیستم گرمایش از کف این است که این سیستم دارای زمان پیش گرمایی ۳۶ ساعته می‌باشد، به این صورت است که استارت اولیه سیستم البته فقط در شروع فصل سرما با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد است و هر ۱۲ ساعت می توان ۵ درجه به دما اضافه کرد تا سیستم گرمایش از کف در مدت زمان ۳۶ ساعت به دمای ایده‌آل که همان ۳۵ درجه می‌باشد، برسد. که البته علت این عمر، وارد نشدن شوک به کف با افزایش دمای ناگهانی است.


عدم اعمال تغییرات در کف ساختمان

چون سیستم گرمایش از کف ساختمان به صورت کف خواب می باشد و به دلیل عدم استفاده از اتصالات در قسمت لوله های کف خواب بعد از اینکه کف سازی ساختمان تمام شد نمی‌توان هیچ گونه تغییری در کف ساختمان ایجاد کرد به جز تغییرات کوچک و جزئی.


اشتباه در اجرا و امکان نشتی

همانطور که اشاره شد سیستم گرمایش از کف امری تخصصی است و برای اجرا نیاز به افراد متخصص و مجرب دارد. چرا که اگر طراحی، نصب و اجرا به درستی انجام نشود و اتصالات لوله ها صحیح متصل نشوند ممکن است دچار نشتی شده و آسیب های جدی برای سازه ایجاد کند. همچنین در صورت بروز هر نوع ایراد رفع عیوب دشوار و هزینه بر است. همچنین باید در نظر داشت در مناطق سردسیر و کوهستانی به دلیل سرد بودن هوا امکان یخ زدن آب وجود دارد، در صورتیکه شارژ ضد یخ به موقع انجام نشود آب دچار یخ زدگی شده و احتمال ترکیدن لوله ها را به همراه دارد.

گرمایش از کف منزل

 

انواع سیستم گرمایش از کف

انواع سیستم گرمایش از کف بر اساس ساختار لوله کشی

سیستم های گرمایش از کف بر اساس نحوه چینش لوله های آن به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام دارای مزیت و معایب های خاص خود است:

  1. کوئل پیوسته
  2.  کلکتور
  3.  ترکیبی

سیستم گرمایش از کف کوئل پیوسته

به طور معمول در سیستم های گرمایش از کف، از چینش کوئل پیوسته استفاده می شود. در این روش افت فشار شبکه نسبتا زیاد است اما این طرح نسبت به سایر مدل ها دارای هزینه های کمتری می باشد.


سیستم گرمایش از کف کلکتوری

در چینش کلکتوری لوله ها، بر خلاف چینش کوئل، سیستم دارای افت فشار کمتری است اما در این سیستم مشکل امکان ایجاد جریان سیال در تمامی قسمت ها را داریم.


انواع سیستم گرمایش از کف بر اساس انرژی مصرفی

  •  سیستم گرمایش از کف الکتریکی
  •   سیستم گرمایش از کف آبی


سیستم گرمایش از کف الکتریکی

سیستم گرمایش از کف الکتریکی در بین دو روش در کشورهای دیگر بیشتر از ایران مورد استقبال قرار می‌گیرد زیرا در ایران هزینه برق بیشتر از هزینه گاز است؛ بنابراین استفاده از سیستم گرمایش از کف برقی هزینه استفاده زیادی داشته و اجرای آن برای استفاده کننده، به صرفه نبوده و احتمال فروش واحد مسکونی کمتر خواهد بود.


مزایا سیستم گرمایش از کف الکتریکی
  • عدم نیاز به لوله کشی
  •  عدم به وجود آمدن نشتی
  •   نصب سریع و آسان
  •  قابل اجرا در واحدهای ساخته شده
  •  عدم نیاز به پکیج
معایب سیستم گرمایش از کف الکتریکی
  • بالا بودن هزینه برق مصرفی و مقرون به صرفه نبودن
  • فاصله زمانی زیاد ایجاد گرمایش پس از روشن کردن سیستم
  • عدم ایجاد گرمایش کافی برای خانه‌های با عایق کاری ضعیف

سیستم گرمایش از کف آبی

سیستم گرمایش از کف آبی در واقع سیستمی است که آب را گرم کرده و از طریق لوله‌های مسی یا پی‌وی‌سی به تمام نقاط خانه می‌رساند. این سیستم با نصب پکیج‌های معمولی قابل اجرا است.

مزایا گرمایش از کف آبی
  • کاهش مصرف انرژی
  • کاهش هزینه‌های مصرفی برای مصرف کننده
معایب گرمایش از کف آبی
  • هزینه اولیه راه اندازی بالا
  • امکان ایجاد نشتی در لوله‌ها در صورت عدم نصب صحیح
  • ایجاد گرمایش طولانی از زمان روشن شدن دستگاه

 

گرمایش از کف


چگونه سیستم گرمایش از کف را روشن کنیم؟

در مورد سیستم های گرمایش از کف آبی، روشن، خاموش و تنظیم دمای آب باید از طریق پکیج یا بویلر موتورخانه انجام گیرد. اما برای سیستم‌های گرمایش از کف برقی که تنظیم دما معمولاً توسط یک کلید که بر روی دیوار نصب است، انجام می‌شود و می‌توان آن را برای هر اتاق یا منطقه از ساختمان به دلخواه تغییر داد.

با ما تهویه فعال در زمینه فروش انواع داکت اسپلیت ، کولر گازی ، فن کویل و سایر سیستم های تهویه مطبوع. با ما تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید