بهترین نوع سیستم گرمایش کدام است؟

09121074065 شماره همراه
سیستم گرمایش مناسب منزل و محل کار
انتخاب بهترین نوع سیستم گرمایش مناسب برای منزل ، محل کار و شرکت یکی از مهمترین اقدامات در فصل سرما می باشد. شما عزیزان می توانید در زمینه انتخاب سیستم گرمایشی با همکاران ما در با ما تهویه تماس بگیرید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.پس در اولین فرصت با ما تماس بگیرید.
با ما تهویه
با ما تهویه

همه ساختمان ها اعم از مسکونی ، اداری و تجاری  باید مجهز به یک نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسبی باشند تا بتوان در این مکان با آرامش زندگی و کار کنید. سیستم گرمایشی مناسب، سیستمی است که، در حین کیفیت و کارایی بالا مصرف انرژی مناسبی دارد و طبق استاندارد های جهانی ساخته شده است. 
تصمیم‌گیری درست در انتخاب سیستم گرمایشی اهمیت بالایی دارد. چه بسا هزینه زیادی بکنید اما آن سیستم گرمایی مناسب ساختمان شما نباشد و هر کار کنید منزل آن ‌طور که باید گرم نشود. یا از طرفی دیگر در هزینه اولیه صرفه‌جویی کنید، اما مصرف بالای انرژی در سال‌های استفاده از آن سیستم هزینه‌ بسیار بیشتری روی دستتان بگذارد.
اگر به فکر خرید یک سیستم گرمایشی مناسب برای منزل و محل کار خود هستید، با ما همراه باشید تا انواع سیستم گرمایشی و مزایا و معایب آن ها را بشناسید و بهترین سیستم گرمایشی را برای منزل و محل کار خود انتخاب نمایید.

انواع سیستم های گرمایش

بخاری گازی، نفتی و برقی

بخاری‌ها با استفاده از نوع سوخت و انرژی متفاوت گرمایش محیط را انجام می‌دهند در گذشته بیشتر از بخاری‌های برقی و نفتی استفاده می‌شد که دردسر بیشتری نسبت به بخاری گازی داشته اند همچنین هزینه سوخت آن‌ها بالاتر بود.
از مزایای بخاری نصب سریع و آسان، هزینه مناسب تر نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی، آلودگی کمتر و … می‌باشد .
همچنین از معایب این نوع سیستم گرمایشی باید به جاگیر بودن آن‌ها، خطر گاز گرفتگی در صورت بی توجهی و … اشاره کرد.بخاری های گازی قیمتی ارزانتر از بخاری های برقی دارند.
از این رو شما در انتخاب بخاری علاوه بر فضای خانه باید به جیب خود توجه کنید بخاری ها درست است که فضای زیادی را اشغال می‌کنند.اما بهره‌وری انرژی بالایی دارند و منزل شما خیلی زود محیط گرم را خواهد داشت.

مزیت های استفاده از بخاری

  • نصب راحت
  • تولید گرمای بیشتر
  • قیمت مناسب خرید و هزینه کم هنگام تعمیر


معایب استفاده از بخاری

  • جاگیر بودن و اشغال فضای زیاد
  • خطر گازگرفتگی
  • سیاه شدن دیوار و وسایل نزدیک به بخاری

 

سیستم گرمایش بخاری


شومینه ، یک سیستم گرمایشی شیک

شومینه شیک‌ترین سیستم گرمایشی موجود در بازار و در عین حال بی‌استفاده‌ترین آن‌هاست. تمام ویژگی‌های مثبت شومینه در یک کلمه خلاصه می‌شود: زیبایی! بنابراین اگر به جیبتان و گرم شدن خانه‌تان بیشتر از زیبایی اهمیت می‌دهید بهتر است سراغ این سیستم نروید.
شومینه در مصرف انرژی بسیار غیربهینه عمل می‌کند. مصرفش بالاست و نمی‌تواند خوب خانه را گرم کند. ضمن اینکه عمل احتراق شومینه در فضای باز صورت می‌گیرد به همین دلیل استفاده از آن خطر بروز آتش‌سوزی را به دنبال دارد. اگر هم بچه‌ها بازیگوشی کنند ممکن است به خودشان آسیب برسانند.
استفاده از شومینه مانند این است که بخاری را روشن کنید و پنجره خانه را باز بگذارید! زیرا با روشن کردن شومینه هوای سرد مرتب از دودکش آن وارد و هوای گرم از آن خارج می‌شود. حتی در خانه‌ای که کاملا عایق‌بندی شده مصرف انرژی شومینه نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی ۳۰ درصد بیشتر است. پس بهتر است صحنه‌های جذابی را که در فیلم‌ها می‌بینید فراموش کرده و دنبال سیستم گرمایشی بهینه‌ تری بروید.


مزیت های استفاده از شومینه

    زیبایی و شیک بودن

معایب استفاده از شومینه

  • مصرف انرژی بالا
  • گرمای کم
  • هزینه بالا در هنگام نصب
  • خطر استفاده از آن در خانواده هایی که فرزند خردسال دارند.
  • خطر آتش سوزی

 

شومینه


سیستم گرمایشی داکت اسپلیت

یک سیستم تهویه مطبوع، سرمایشی گرمایشی است که امروزه بسیار پرطرفدار بوده و از بهترین سیستم‌های گرمایشی منزل در فصل زمستان می‌باشد.
سیستم گرمایشی داکت اسپلیت‌ اینگونه است که آب گرم شده به واسطه پکیج یا موتورخانه به آن انتقال داده می‌شود و گرمای موجود درون داکت اسپلیت به وسیله فن به محیط انتقال داده می‌شود.

 

سیستم گرمایشی داکت اسپلیت


سیستم گرمایشی :اسپلیت

کولر گازی اسپلیت در حال حاضر در بسیاری از شهرهای ایران به عنوان یک وسیله‌ی خنک کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما علی رغم آن که از کولر اسپلیت می‌توان به عنوان یک سیستم گرمایشی نیز استفاده کرد استفاده از آن به عنوان یک سیستم گرمایشی خیلی رایج نیست و عمده‌ترین علت این امر این است که واقعاً استفاده از کولر اسپلیت یا همان کولر گازی به عنوان وسیله‌ی گرمازا صرفه‌ی اقتصادی ندارد.
گاز در ایران نسبت به برق ارزان‌تر است و هم‌چنین کولر گازی برق زیادی مصرف می‌کند. اما سوای هزینه، گرمایش کولر اسپلیت حالت پرتابی دارد و شاید برای خیلی‌ها خوشایند نباشد.
ولی زیبایی اسپلیت، بی دردسر بودن آن، فارغ بودن از گاز و خطرهای آن و همچنین عدم اشغال فضای خانه از جمله مزایای این سیستم گرمایشی هستند.

 

سیستم گرمایش اسپلیت


پکیج

موتورخونه‌ای با ابعاد کوچک که مخصوص خونه‌هایی با متراژ و واحد کم هست. پکیج فقط به اندازه‌ی یک کابینت جا می‌گیره و با بازدهی انرژی بالاتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به موتورخونه مرکزی، باعث حذف لوله کشی‌های گسترده در ساختمان و همین‌طور مستقل شدن هر کدوم از واحدها از نظر گرمایش و تأمین آب گرم مصرفی می‌شه.
پکیج علاوه بر گرمایش محیط وظیفه گرم کردن آب مصرفی آن محیط را هم به عهده دارد.پکیج به تنهایی نمی‌تواند گرمایش را مانند بخاری انجام دهد و باید به کمک سایر سیستم‌ها از جمله رادیاتورها، شوفاژها، فن کویل‌ها و … این کار را انجام دهد.

از مزایای پکیج همین است که می‌توان برای تامین آب مورد نیاز و گرمای مورد نیاز محیط از آن استفاده کرد و دیگر نیاز به آبگرمکن نیست و محیط کمتری اشغال می‌شود.


مزیت های استفاده از سیستم پکیج

  • می‌توان برای تامین آب مورد نیاز و گرمای مورد نیاز محیط از آن استفاده کرد و دیگر نیاز به آبگرمکن نیست 
  • هزینه نگهداری و تعمیرات پایین
  • سیستم گرمایشی امن
  • سیاه نکردن دیوار
  • اشغال محیط کم

معایت استفاده از سیستم پکیج

 در کل ایراد جدی از پکیج ها نمی توان گرفت و تنها مشکل اساسی آن مصرف انرژی بالا به نسبت سایر وسایل گرمایشی در خانه است.

 

سیستم گرمایش پکیج


موتورخانه

سیستم گرمایشی موتورخانه معمولا در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی دارای ۱۲ واحد به بالا کاربرد دارد. در این سیستم آب در موتورخانه گرم می‌شود و از طریق رادیاتور به واحدها منتقل می‌شود. سپس آب در لوله‌های تعبیه شده در هر واحد به گردش در می‌آید و به مرور گرمایش را از دست می‌دهد. بدین‌ ترتیب خانه گرم می‌شود.
امروزه در بسیاری از خانه‌ها پکیج جای موتورخانه را گرفته است.


مزیت های استفاده از موتورخانه

  • انرژی زیادی را هدر نمی دهد.
  • نیازی به فضای زیادی ندارد.
  • گرمای بسیار بالایی دارد.

معایب موتورخانه

  • نیاز به فضای مجزا و نسبتا بزرگ برای موتورخانه
  • عدم انتقال حرارت به صورت یکسان و نیاز به لوله کشی در ساختمان
  • نیاز به تعداد دفعات بالای سرویس و تعمیرات
  • هزینه انرژی مصرفی به صورت مساوی بین ساکنین مجتمع تقسیم ، در نتیجه برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان استقلال ندارید.

 

سیستم گرمایش موتورخانه

 

گرمایش از کف؛ گرما رسانی یکنواخت

سیستم گرمایش از کف یکی از بهترین سیستم‌های گرمایشی است و در حال حاضر چه در ایران و چه در سطح جهان مورد استقبال خوبی واقع شده است. اگر برای گرمایش منزل‌تان و جهت انتخاب سیستم گرمایش قصد استفاده از سیستم گرمایش از کف را دارید احتمالاً انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. سیستم گرمایش از کف گرمای یکنواخت و پیوسته‌ای را تولید می‌کند و بنابراین نیازی نیست که در هوای سرد در نقطه‌ای از منزل که بخاری یا پکیج در آن قرار دارد جمع شوید. همچنین این سیستم موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود و این مزیت را نیز به همراه دارد که مانند بخاری گازی خشکی هوا را در پی ندارد.
اما با وجود این مزایا یک سری معایب در استفاده از گرمایش از کف نیز وجود دارند. یکی از این معایب این است که برخی افراد احساس خوشایندی از این که گرما از زیر پاهای‌شان به بالا می‌آید ندارند و از این امر اذیت می‌شوند. البته که این افراد می‌توانند در منزل از دمپایی استفاده کنند.
افزون بر این در صورتی که از فرش و یا موکت در کف خانه استفاده شود به سبب گرمایی که از کف می‌آید کرک‌ها و گرد و غبار فرش و موکت به هوا می‌آیند و موجب آزار می‌شوند.


مزیت های استفاده از سیستم گرمایشی کف خانه

  • هیچ فضایی را اشغال نمی کند.
  • گرما را به صورت یکسان پخش می کند.
  • گرمای بسیار بالایی دارد.

معایب استفاده از سیستم گرمایشی کف خانه

  • هزینه نصب بالا
  • تعمیرات طولانی و سخت
  • امکان طول کشیدن در فرایند گرمایی
  • برای ایجاد گرمایش مناسب در فصل سرما باید در کنار آن از پکیج یا بخاری استفاده کرد.

 

سیستم گرمایش از کف

 

گرمایش مرکزی

گرمایش مرکزی به نوعی از سیستم‌های گرمایشی گفته می‌شود که عملکردی شبیه به گرمایش از کف دارد و اینگونه عمل می‌کند که آب گرم شده توسط پکیج یا موتور خانه درون رادیاتور و شوفاژ‌ها به گردش در می‌آید و باعث گرم شدن محیط می‌شود.
رادیاتورها و شوفاژ‌های متفاوتی وجود دارد که شما می‌توانید مطابق سلیقه و مقدار هزینه خود آن‌ها را انتخاب کنید.
از مزایای گرمایش مرکزی باید به بدون خطر بودن، جاگیر نبودن، گرمایش مناسب و … اشاره کرد که باعث شده بین بهترین سیستم‌های گرمایشی منزل در فصل زمستان انتخاب شود.

 

سیستم گرمایش مرکزی


رادیاتور قرنیزی

یکی از دیگر سیستم‌های گرمایشی رادیاتور قرنیزی می‌باشد که می‌توان آن را یکی از بهترین سیستم‌های گرمایشی منزل در فصل زمستان دید.
رادیاتور قرنیزی عملکردی مشابه گرما از کف دارد با این تفاوت که گرما از کف لوله کشی کف ساختمان است ولی در این جا لوله کشی‌ها درون قرنیز قرار دارند البته باید بدانید که لوله کشی به شکل قرنیز است و به وسیله آن‌ها محیط منزل شما گرم می‌شود.
از مزایای رادیاتور قرنیزی باید به کم حجم بودن آن، بی خطر بودن آن و … اشاره کرد که می‌تواند از دلایل انتخاب به عنوان بهترین سیستم‌های گرمایشی منزل در فصل زمستان باشد.


 مزیت های استفاده از سیستم گرمایشی قرنیز

  • ابعاد کوچکی دارد.
  • به راحتی نصب می شود.
  • مدل و رنگ بندی متنوعی دارد.

معایب استفاده از سیستم گرمایشی قرنیز

  • محل قراردادن اشیاء در خانه را محدود می کند.
  • هزینه بالایی دارد.
  • بیشتر دیوارهای بیرونی را گرم می کند.

 

سیستم گرمایش رادیاتور قرنیزی


 کدام سیستم گرمایشی را انتخاب کنیم؟

مطمئنا در انتخاب سیستم گرمایشی عوامل زیادی دخالت دارند. اینکه تا چه میزان می‌توانید برای راه‌اندازی سیستم هزینه کنید تاثیر زیادی در انتخاب شما دارد. اما این نکته را از یاد نبرید که هزینه‌ اولیه بالا یا پایین به تنهایی نشانه خوب یا بد بودن یک سیستم نیست. سیستم گرمایشی خانه چیزی نیست که بخواهید هر سال یا حتی هر ده سال یک بار آن را تعویض کنید. به همین دلیل مهم است که بدانید در طول دوره استفاده چه مقدار هزینه (از جمله هزینه مصرف انرژی و تعمیر و نگهداری) روی دستتان می‌گذارد.
در انتخاب سیستم گرمایشی به گرمای موردنیاز خانه ‌و محل کارتان نیز توجه کنید. اگر ساختمان شما چندان بزرگ نیست شاید با یک یا دو بخاری کوچک بتوانید محیطی کاملا گرم مهیا کنید و دیگر نیازی به سیستمی مانند پکیج نداشته باشید. پس مراقب باشید که بیش از نیازتان هزینه نکنید.
مهمترین گزینه ای که باید به آن توجه داشته باشید شرایط اقلیمی و جغرافیایی است, تا بدانید کدام سیستم گرمایشی پاسخگوی شرایط شماست و قادر است به خوبی محیط منزلتان را گرم کند.
مهم مورد هم هزینه ایست که برای این سیستم کنار گذاشته اید. شما می توانید با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید مناسب ترین سیستم گرمایشی را انتخاب کنید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید